Noutati

Maximizează productivitatea depozitului

Maximizează productivitatea depozitului

Fiecare metru pătrat din depozit costă bani. Mai ales atunci când productivitatea spațiului de depozitare nu este optimizată. Dar cum definiți și măsurați productivitatea spațiului de depozitare și cum poate fi crescută? Managerul de cont LNConsult, Peter Ekart, a rezumat cele mai importante probleme pe baza experienței sale.

 

Cum putem defini productivitatea spațiului de depozitare?

Pe parcursul întregului proces al lanțului de aprovizionare, spațiul depozitului este relevant pentru bunurile primite, depozitate sau transbordate, pentru preluarea comenzilor și expedierea/ livrarea lor.

Pentru a putea măsura bine productivitatea în acest proces general, în primul rând, aveți nevoie de date master logistice foarte bine întreținute. Acestea sunt fie furnizate de producător, fie trebuie să fie generate de client imediat ce bunurile sunt primite. Aceste date sunt apoi stocate în sistemul de gestionare a mărfurilor (WMS sau ERP) și creează baza pentru orice etapă ulterioară a procesului. De la transferul mărfurilor la depozit, stocare și expediere, datele de bază sunt extrem de importante în ceea ce privește procesele eficiente.

 

Cum măsurați productivitatea spațiului din depozit și ce indicatori cheie de performanță ar putea fi de ajutor?

Indicatorii cheie de performanță care reflectă procesele și randamentul din depozit se bazează pe datele master logistice existente. Prin urmare, acestea sunt atât de importante - indiferent dacă este planificat un nou depozit sau dacă trebuie optimizat unul existent. Cu cât este mai mare gradul de automatizare a depozitului și a proceselor, cu atât mai precis datele logistice de bază (dimensiuni și greutate) trebuie înregistrate și întreținute pentru a putea planifica procesele cât mai exact posibil.

Indicatorii cheie de performanță sunt instrumente pentru a face procesele transparente și pentru a identifica potențialul de optimizare. Acestea pot fi utilizate atât pentru urmărirea internă a dezvoltărilor proceselor, cât și pentru comparații externe (repere industriale). Este important să se înregistreze în permanență indicatorii cheie de performanță și să se obțină măsuri strategice și operaționale adecvate. Practic, clasificăm indicatorii legați de logistica depozitelor drept indicatori economici, de servicii sau de calitate. Analiza productivității spațiului de depozitare dezvăluie în mod clar potențialul economic. De asemenea, cunoscut sub numele de „performanță spațială”, acesta reprezintă cifra de afaceri a depozitului pe metru pătrat în raport cu spațiul ocupat al depozitului.

 

Ce valoare ar trebui atinsă în ceea ce privește indicatorii cheie de performanță?

Scopul este de a utiliza spațiul de depozitare în mod optim și de a nu „risipi” nici un spațiu. În cazul produselor voluminoase, această cifră va avea, desigur, o performanță mai slabă. În acest moment, însă, devine evident și că înregistrarea corectă a datelor master ale produselor este atât de importantă: cu cât înregistrarea este mai bună, cu atât produsele și containerele individuale pot fi stocate mai eficient într-un depozit, fără a ocupa spațiu care nu este necesar. De multe ori, am reușit să realizăm un potențial enorm în cursul unui proiect de consultanță logistică prin colectarea și întreținerea riguroasă a datelor de bază. Nu numai că productivitatea depozitului crește - uneori am dovedit și că nu mai este necesară o extindere planificată a depozitului.

Oferirea oricărui reper în general în ceea ce privește productivitatea depozitului nu este posibilă. O recomandare generală este de a urmări întotdeauna propria performanță pe o perioadă mai lungă de timp și de a depune eforturi pentru o dezvoltare pozitivă. Supravegherea valorilor de referință din industrie vă oferă o idee despre ceea ce este posibil.

 

Ce tendințe influențează eficiența spațiului de depozitare?

Din ce în ce mai mulți furnizori de servicii logistice acționează ca așa-numitele „brațe extinse” pentru producție sau asamblare. Acest lucru se datorează faptului că multe companii se luptă să gestioneze comenzile sau nu pot gestiona singure un depozit din cauza lipsei forței de muncă. Externalizarea anumitor procese devine din ce în ce mai obișnuită. Producția stochează materiile prime pentru o periodă scurtă de timp sau le comandă „la timp” pentru a nu irosi spațiul de depozitare și a economisi costurile produsului final. Furnizorii de servicii logistice se străduiesc, în general, să obțină un flux mai rapid de produse cu un nivel ridicat de eficiență în livrarea „last mile”. Așa-numitele „depozite cross-dock” permit manipularea rapidă a paletelor întregi și a bunurilor pre-culese. Scopul este să nu mai depoziteze bunuri, ci să le transbordeze direct și să le transmită clienților. Această dezvoltare relativ nouă devine din ce în ce mai populară, în special pentru companiile de logistică de grupaj și furnizorii de servicii de colete, întrucât pot fi procesate în mod rentabil un număr ridicat de bunuri de intrare și ieșire.

 

Ce soluții digitale ajută la îmbunătățirea productivității în depozit?

Există diverse soluții digitale pentru a face procesele din depozit mai eficiente. Integrarea soluțiilor digitale în logistică vizează întotdeauna creșterea productivității spațiului de depozitare și, astfel, economisirea costurilor.

[În acest sens, Total Technologies recomandă:

  • Honeywell 8680i Wearable Mini Mobile, cea mai avansată soluție wearable de scanat de la Honeywell. Ergonomic, compact, cu tehnologie Bluetooth de înaltă performanță, utilizat cu o singură mână, este dispozitivul ideal de folosit în eficientizarea operațiunilor de picking, sortare, putaway și ambalare.
  • Cititor coduri de bare Honeywell Voyager 1602g, ce citește codurile de bare 1D si 2D, chiar și coduri de calitate slabă, deteriorate sau cu un contrast scăzut. Scanerul este compatibil cu dispozitivele ce au ca sistem de operare Apple iOS, Android sau Windows Mobile.]

În ce măsură este posibilă creșterea eficienței spațiului de depozitare?

Nu este posibil să dau un număr general aici. Cu toate acestea, aș dori să menționez un proiect impresionant în acest moment. Este un exemplu foarte bun pentru a exprima în cifre cum înregistrarea corectă a datelor de bază poate îmbunătăți productivitatea spațiului din depozit.

În cadrul unui proiect de consultanță logistică pentru un client sârb, am reușit să reducem un spațiu țintă calculat de la 26.000 m2 la 18.000 m2 „numai” prin înregistrarea corectă a datelor de bază ale produsului. Economisirea a aproximativ 8.000 m2 de spațiu de depozitare a fost, desigur, măsurabilă și în termeni de economii financiare și acest lucru ar putea fi investit în automatizări și noi tehnologii de depozitare.

Peter Ekart, Account Manager LNConsult

Articol original: www.lnconsult.at/en/about-us/news/detail/maximizing-warehouse-productivity