Știați că?

Codul QR

Codul QR

Codul QR (Quick Response Code) este un tip de cod de bare, mai sofisticat, care constă dintr-un model pătrat, tipărit cu mici pătrate alb-negru care codifică date ce pot fi scanate într-un sistem informatic.

Codul QR a aparut din nevoia industriei de automotive de a urmări piesele de automobile în timpul procesului de asamblare, și pentru care  un număr de 25 de caractere (câte se pot citi într-un cod de bare) era mult prea limitat, deoarece nu se puteau stoca toate informațiile de care era nevoie, cum ar fi datele expeditorului/destinatarului/componentelor etc.

Codul QR a fost inventat în Japonia, exclusiv pentru industria de producție auto, de către un inginer japonez, Hara Masahiro, care lucra pentru DENSO WAVE, o companie care producea scanere de coduri de bare și cititoare optice. Aceasta era o divizie a Denso, subsidiară a companiei de automobile Toyota Motor Corporation. Hara a dezvoltat un cod de bare bidimensional sub forma unui pătrat, abordând astfel eficient problema capacității limitate de date. În 1994, Hara Masahiro lansează codul QR la un târg de automobile. A fost un succes instantaneu și la scurt timp după aceea, toate companiile auto din Japonia, iar ulterior din toată lumea, au adoptat codurile QR.

Codul QR 2D poate stoca acum până la 7000 de caractere!

Dar codul QR a depășit granițele industriei auto și a penetrat rapid pe toate palierele de business. Codurile QR sunt frecvent folosite în publicitate pentru a codifica adresa URL a unui site Web care conține un cupon sau informații despre un produs. De asemenea, le putem vedea pe toate biletele la evenimente sportive și concerte.

Codurile QR sunt de obicei citite cu scanere laser sau camere de pe telefoanele mobile, care apoi folosesc un software special pentru a decoda codul.

Articol publicat de Daniela Popa